چین و روسیه در نظر دارند که دومین رزمایش مشترک ضد موشکی خود را سال آینده برگزار کنند.

افزایش رزمایش‌های مشترک چین و روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، استقرار سیستم ضد موشکی تاد آمریکا در کره‌جنوبی باعث انتقادهای گسترده از سوی چین و روسیه شده است. زمانی که واشنگتن و سئول مشغول مذاکرات برای استقرار این موشک‌ها در پاسخ به هرگونه تهدید کره شمالی بودند، پکن و مسکو اولین رزمایش مشترک نظامی خود را در ماه مه برگزار کردند.

یک مقام دولت چین بدون ارائه جزییات بیشتر در این باره، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی، روسیه و چین در نظر گرفته‌اند که دور جدید رزمایش مشترک خود را در سال 2017 در حاشیه نشست دفاعی در پکن برگزار کنند.

ژنرال کای جون، معاون کمیسیون نظامی چین اعلام کرد: این اقدام آمریکا باعث برهم خوردن توازن استراتژیک جهانی خواهد شد و می‌تواند باعث آسیب به اعتماد استراتژیک قدرت‌های جهان شود.

وی ادامه داد: روسیه و چین روابط نزدیکی درباره رزمایش‌های مشترک در سال آینده خواهند داشت. اعزام سیستم موشکی تاد آمریکا به کره‌جنوبی می‌تواند باعث مسابقه تسلیحاتی  در این منطقه شود.

همزمان با اینکه کره شمالی با آزمایش مکرر تکنولوژی‌های اتمی به نقض تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد، آمریکا و کره جنوبی به سرعت در تلاشند تا سیستم دفاع موشکی تاد را در شبه جزیره کره مستقر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.